close

1950年一月初生的 Billy Ocean,本名叫 Leslie Charles,出生在一座美麗的海島上,它的國名叫做 "Trinidad and Tobago" 一個在1889年被大英帝國殖名的中南美洲島嶼。

在他十歲的時候跟家人遠渡重洋落腳英國。從小就有音樂天分的 Billy Ocean 青少年時代早已展露頭角在當地的酒吧駐唱小有名氣,並且在1980s 年代的英國 R&B 樂壇闖出名號贏得各大獎項,之後成功地進軍國際市場。

Suddenly

I used to think that love was just a fairy tale
我曾以為愛情只不過是個童話故事

Until that first hello, until that first smile
直到你第一個 Hello, 第一個微笑

But if i had to do it all again
但是若要我再次相信愛情

I wouldn't change a thing
我不會改變任何一件事情

Cause this love is everlasting
因為這是一段天長地久的愛情

Suddenly, life has new meaning to me
一瞬間,生命賦予我新的意義

There's beauty up above
上天美麗的事物

And things we never take notice of
和我倆從未注意到的事情

You wake up, and suddenly you're in love
你醒來,突然你就發現早已墜入愛情

Ooh yeah

Girl you're everything a man could want and more
女孩,你是男孩極其想要得到的

One thousand words are not enough
千言萬語也無法描述我內心的感受

To say what I feel inside

Holding hands as we walk along the shore
當我們手牽手一起在岸邊漫步的時候

Never felt like this before
以前從未出現這樣的感受

Now you're all I'm living for
如今我為你而活

Suddenly, life has new meaning to me
一瞬間,生命賦予我新的意義

There's beauty up above
上天美麗的事物

And things we never take notice of
和我倆從未注意到的事情

You wake up, and suddenly you're in love
你醒來,突然你就發現早已墜入愛情

Each day I pray, this love affair would last forever
每天我祈禱這份愛永遠持續下去

Oh hoh

Suddenly, life has new meaning to me
一瞬間,生命賦予我新的意義

There's beauty up above
上天美麗的事物

And things we never take notice of
和我倆從未注意到的事情

You wake up, and suddenly you're in love
你醒來,突然你就發現早已墜入愛情

Ooh...

雖然 Billy Ocean 年近七旬,帥氣依舊。讓我們再次回味,他的溫柔又性感的陳年嗓音。

arrow
arrow

    江山笑 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()