close

富蘭克林就是富蘭克林,無人可以取代

美國Queen of Soul皇后級靈魂歌手 Aretha Franklin 奔放激昂的唱法跟原唱 Dionne Warwick 的柔美輕快旋律略有不同。她與病魔搏鬥多年後,於2018年8月16日週四在家中離世,享年76歲。 


Written:Hal David/Burt Bacharach
Singer:Aretha Franklin

The moment I wake up,
當這一刻我清醒時
Before I put on my makeup,
在我梳妝打扮之前
I say a little prayer for you,
我會為你做個簡單的祈禱
While combing my hair, now,
當我在整理我的頭髮的時候
And wondering what dress to wear, now,
當正在煩惱該如何打扮的我
I say a little prayer for you,
我會為你做了個簡單的祈禱

Forever, forever, you'll stay in my heart and I will love you
直到永遠你將常存我心中且我會一直愛著你

Forever, forever, we never will part
我們永不分離
Oh, how I'll love you
呦~我該選擇什麼方式愛你

Together, together, that's how it must be
永結同心是不變的定律
To live without you
如果我的生命裡沒有你
Would only be heartbreak for me.
心碎就會是我的代名詞

I run for the bus, dear,
親愛的,每當我追逐著公車
While riding I think of us, dear,
親愛的,每當我搭上公車
I say a little pray for you.
我會為你做個簡單的祈禱
At work I just take time
每當工作的時候
And all through my coffee break-time,
每當閒暇之餘的時候
I say a little pray for you.
我會為你做個簡單的祈禱

My darling believe me,
親愛的請相信我
For me there is no one
我的心目中只有你
But you.

arrow
arrow

    江山笑 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()